Senyuman Anda Begitu Berharga

Label

Anak-anak (6) Atok Johor (2) Atok Wan (1) Ayam (1) Berani (1) Berenang (1) Birthday (3) Cerita Kanak-kanak (3) Faiz (3) Farah (3) Gambar (21) Hari Raya (3) Ibu (1) Info (3) Kasih Sayang (2) Kedah (1) Keluarga (6) Kenangan (1) Kesihatan (1) Kuala Lumpur (1) Kucing (1) Mama (1) Masa Kecil (2) Melaka (1) Muatira Kata (2) Onje (10) Pak Pandir (2) Pantun (5) Peribahasa (1) Puisi (1) Putrajaya (2) Ramadhan (1) Resipi (1) Rumah (5) Shopping (1) Smilebox (1) Teka-teki (1) Teladan haiwan (1) Umur (1) Vit C (2) Wayang (1) YouTube (1) Zaid (2)

Selasa, 8 Jun 2010

Pak Pandar Menjemput Pak Lebai

Pada suatu hari, Mak Andeh berkata pada Pak Pandir.

"Pak Pandir, kita endak buat kenduri doa selamat. Awak pergilah jemput Pak Lebai untuk baca doa." Bagaimana rupa Pak Lebai iti, aku tak kenal?"

" Senang aje. Pak Lebai itu berjanggut dan memakai ketayap." Pak Pandir pun pergilah.

Sampai di tengah jalan, dia melihat seekor kambing.

"Inilah agaknya Pak Lebai yang di katakan oleh Mak Andeh," fikir Pak Pandir.

"Pak Lebai, marilah ke rumah saya. Saya ada buat kenduri." Kambing itu mengembek. "m....m.....mmbbeeeekkkkkk..."
"Eh, nasi aku tidak lembek," jawap Pak Pandir. Lalu kambing itupun dibawa pulang. "Mak Andeh! Inilah Lebai yang engkau suruh aku carikan."

"Apa? Ini bukan Pak Lebai. Ini kambing! Tak boleh di haraplah awak ni!"

Begitu lah telatah Pak Pandir yang menyangka kambing itu Pak Lebai.